הסקופ על קקי חתולים

במקרים מסוימים כותרת פשוט מחייבת את עצמה … אבל ברצינות, צואת החתול שלך יכולה לספר לך הרבה על בריאותה. ולמרות שזה אולי לא הנושא המהנה הרבים בעולם לדון בהם, זה חלק משיתוף חייך עם חתולים. חשוב להבין מה נראית צואה טיפוסית וריח, ומה המשמעות של כל סטיות מהטיפוסי.

הרגלי מעי בריאים

אף על פי שפרקטיקות המעי עשויות להשתנות מעט, חתול בריא בדרך כלל יגלה את צרכיו מתי יום. שרפרף אופייני יהיה מפותח ונוח לסקופ. הגודל יהיה תלוי בתזונה של החתול. לחתולים שאוכלים דיאטה נטולת תבואה יש נפח נמוך יותר של שרפרפים וצואה בדרך כלל יהיו פחות מסריחים מחתולים שמאכילים תזונה עם מבצעים גדולים של חומרי מילוי. הסיבה להבדל זה היא שחומרים מזינים בתזונה גבוהה יותר באיכות גבוהה נספגים טוב יותר על ידי הגוף. שרפרפים בריאים הם בדרך כלל בצבע חום כהה, אם כי תהיה גם וריאציה מסוימת בהתאם לסוג התזונה שהוזונה.

מרתק לציין כי לחתולים הניזונים מתזונה גולמית יהיו צואה קטנה וקשה במיוחד שלמעשה אין להם ריח – עדות עד כמה טוב תכולת התזונה של הדיאטות הללו נספגת. חתולים שהוזנו גולמיים עשויים רק לחסל שרפרף כל יום אחר. שרפרפים יבשים וקשים במיוחד בחתולים שאינם אוכלים אוכל גולמי עשויים להוות סימן לעצירות.

שִׁלשׁוּל

שלשול מתרחש כאשר חלקי מזון בלתי ניתנים לעיכול עוברים עם המעיים במהירות, או כאשר מוסיפים עודף נוזל לצואה על ידי המעיים הגדולים. זה יכול להיות תוצאה של שיקול דעת תזונתי, שינוי בתזונה, טפילים, וירוסים, חשיפה לרעלים, בליעת גוף זר או בעיה בריאותית מערכתית כמו מחלות כליות או כבד, מחלות מעי דלקתיות וסרטן מעיים.

לרוע המזל זה נפוץ ביותר בחתולים, וזמין בדרגות שונות. צואה עשויה להיווצר, אך רכה, או שהיא עשויה להיות מעוצבת כמו קציצת פרה. שלשול עשוי להיות גם נוזלי לחלוטין ומעורבב עם ריר. אם לחתול יש שרפרף רך אחד או שניים, אך אחרת הוא ערני ואכילה ושותה כרגיל, שלשול של 24-48 שעות הוא ככל הנראה לא יהיו בעיה. עם זאת, אם החתול שלך רדום, מסרב לאכול ויש לו כמה פרקי שלשול ביום, או אם הקאות מתרחשות בדיוק במקביל, התייבשות היא דאגה, והחתול שלך ידרוש תשומת לב וטרינרית.

עצירות

עצירות מתרחשת כאשר צואה נשמנת במעי הגס. צואה הופכת לקשה ויציקה, וככל שהם נשארים במעי הגס, המים הרבה יותר גולשים מהמעי הגס. חתולים עצורים עשויים להתאמץ בזמן השימוש בתיבת המלטה, וכל צואה שהם יוצרים עשויים להיות קטנים במיוחד, קשה ויבשים. (כפי שנדון לעיל, שרפרפים יבשים מועטים שנוצרו ללא מאמץ אופייניים לחתולים שהוזנו גולמיים.) עצירות יכולה להיות קטלנית אם לא לטפל בה.

מפיץ את צרכיו מחוץ לתיבת המלטה

שלשול ועצירות עלולים לגרום לשניהם לחתולים להפיג את צרכיו מחוץ לארגז המלטה, אך חלק מהחתולים הבריאים עוברים באופן שגרתי שרפרף מחוץ לקופסה. הצעד הראשון הוא לקחת את החתול שלך לווטרינר להנחיות לבעיות רפואיות. אם הנושא הוא התנהגותי, תידרש עבודות בלשיות כלשהי כך שתוכל לנקוט בצעדים הנדרשים לימין ולהימנע מההתנהגות.

צואה חריגה בצורה גסה

אם שרפרף החתול שלך הוא שחור, לבן בהיר, אפור או ירוק, החתול שלך עשוי להזדקק לטיפול וטרינרי מיידי. צואה שחורה מציינת בדרך כלל דימום פנים. שרפרפים חיוורים, לבנים, אפורים או ירוקים עשויים להיות סימנים של מחלות כבד או זיהומים חיידקים במעי.

אינגריד קינג

תוכן העניינים
הרגלי מעי בריאים
שִׁלשׁוּל
עצירות
מפיץ את צרכיו מחוץ לתיבת המלטה
צואה חריגה בצורה גסה

אולי גם תאהב:
מדוע החתול שלי לא מכסה את הקקי שלה?

זוכי סקופ המלטה Stand-N-Scoop

בגידה: סקופ המלטה Stand-N-Scoop

«גלובלי אקספו 2015 מדגישים
חיבור עם חתולים: תענוג ואתגר »

162 הערות על הסקופ על קקי חתולים

אינשה אומר:

22 באוקטובר 2020 בשעה 10:43 בבוקר

החתול שלי הוא בן 10 שבועות, AMD הצואה שלה חיוורת לבנה, למרות שהיא מתנהגת בדרך כלל אבל צבע הצואה שלה לבן והיא קופצת 2-3 פעמים ביום … האם יש המלצות ??

תשובה

אביגיל אומר:

29 בספטמבר 2020 בשעה 11:09 בבוקר

החתלתול שלנו הוא כבן 10 שבועות וסבל משלשול מכיוון שהשגנו אותו, הנחנו את זה לשינוי באוכל כששנינו את מותג האוכל עליו הוא היה לפני שקיבלנו אותו. היה לנו אותו על אוכל יבש והשלשול לא האטס וגילינו כמה פסים קטנים של דם אדום בוהק בצואה במשך 3/4 ימים אז שינינו אותו לאוכל רטוב החל מאתמול ועכשיו השרפרף שלו הוא הרבה פחות נזלת ושום דם אבל האם אפור? ההתנהגות שלו נהדרת – הוא שמח כמו תמיד, כל כך שובב, ישן טוב ואוכל/משקה כמויות אופייניות, כך שנראה כי אין לו השפעה רגשית. יש לנו פגישה עם וטרינר תוך 12 יום אבל אני צריך לקבל פגישה לחירום לכך? מודאג מאוד ממנו?

תשובה

אינגריד אומרת:

29 בספטמבר 2020 בשעה 12:26

לא הייתי מחכה שבועייםnullnull

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Post

איזה צעצוע אתה חייב להשיג את הכלב שלך? כזה שתרצה לשחק איתו!איזה צעצוע אתה חייב להשיג את הכלב שלך? כזה שתרצה לשחק איתו!

הוסף שיתוף כפתורי שיתוף ל- facebookfacebookfacebookshare ל- twittertwittertwittershare ל- pinterestpinterestpinterestshare to moreaddthismore6 חופשות דצמבר נמצאות ממש מעבר לפינה ובאופן בלתי נמנע, תרצו להשיג צעצוע חדש עבור פידו. מה אתה חייב