שימוש ב- cisapride בחתולים

הוסף את שיתוף כפתורי השיתוף ל- facebookfacebookfacebookshare ל- twittertwittertwittershare ל- pinterestpinterestpinterestshare to moreaddthismore68

ביולי 1993 אושרה תרופה בשם סיספריד ברפואה אנושית לטיפול ברפלוקס במערכת העיכול בבני אדם. בינואר 2000 הוסרה Cisapride מהשוק של ארצות הברית על ידי ה- FDA לאחר דיווחים על תופעות לוואי לב כמו דופק מהיר ולא סדיר. ברפואה וטרינרית מעולם לא היו השפעות קרדיווסקולריות כאלה שנראו. התרופה הייתה מועילה להפליא בטיפול בהפרעות במערכת העיכול ולכן היא המשיכה לשמש, בעיקר בחתולים.

Cisapride יעיל מאוד לטיפול בסוגים מסוימים של עצירות בחתולים, כמו עצירות בגלל כדורי שיער ועצירות אצל חתולים עם מצב שנקרא Megacolon. Megacolon הוא מצב בו חלק מסוים במעי מתרחב וגורם לתנועה הרגילה שלו (המכונה פריסטליזה) להיות משותק במקצת. Cisapride משמש גם לריפלוקס במערכת העיכול כמו גם למצב שנקרא אילוס לאחר הניתוח.

ההשפעות החיוביות שנראו מ- cisapride אצל חתולים כוללות התרוקנות קיבה מואצת של נוזלים ומוצקים כאחד וירידה בזמן המעבר. למרות שיש תרופה נוספת הנקראת Metoclopramide שיכולה לשמש בתנאים דומים, Cisapride הוא הרבה יותר חזק ובעל מגוון רחב יותר של פעילות לתנאים רבים. ל- Cisapride השפעה הרבה פחות על מערכת העצבים המרכזית מכיוון שהיא לא חוצה כל כך בקלות את מחסום הדם-מוח. מחסום מוח הדם הוא אחד מאותם מונחים חיוניים מאוד ונחקרו באופן קבוע בבית הספר לרוקחות המייצג אם לתרופה מסוימת יש השפעה כלשהי על מערכת העצבים המרכזית או שהיא לא.

מאז שהופסק Cisapride ברפואה אנושית, חברת התרופות שנהגה לשווק אותה תחת שם המסחר “פרופוליד” בחרה להפסיק להנגיש אותה. במשך זמן מה תרופה זו לא הייתה זמינה בשום צורה שהיא. לאחר ההבנה שתרופה זו הייתה מועילה להפליא ברפואה וטרינרית, בתי מרקחת מורכבים מסוימים הצליחו למרבה המזל להעמיד לרשות CISAPRIDE למיליוני בעלי חיים הסובלים שהפיקו תועלת משימוש בה. Cisapride נחשב ל”תרופת נס “עבור בעלי חיות מחמד רבים שרואים ברציפות את בעלי החיים שלהם סובלים מתנאים מסוימים במערכת העיכול.

חיוני להפליא לראות את המינון של סיספריד ולוודא שהחיית המחמד לא מקבלת מנה גבוהה יותר מזו שקבע הווטרינר. בעלי חיים עם מחלת כבד עשויים להיות צריכים גם את המינון שלהם לרכישה כדי להקטין את הסיכוי לתופעות לוואי רעות. ל- Cisapride יש גם אינטראקציות תרופתיות רבות מכיוון שבאמצעות אחת היא מאיצה את הזמן בו תרופות אחרות מסוימות עוברות במעיים מסיבה זו אולי משפיעות על הספיגה. אינטראקציות תרופתיות אחרות כוללות מספר רב מהתרופות האנטי פטרייתיות כמו קטוקונזול, itraconazole ו- Miconazole. השימוש בתרופה זו יחד עם אנטי-פטריות אלה יש פוטנציאל לגרום להפרעות קצב חדריות מזיקות מאוד. Cisapride עשוי להגדיל את קצב הקליטה של ​​Cimetidine, Ranitidine ועלול להגדיל את ההשפעות של נוגדי קרישה מסוימים. התגובות ואינטראקציות שליליות אפשריות אחרות התרחשו.

חיוני להישאר בקשר הדוק עם הווטרינר שלך ולדבר על כל תרופות שהחיות שלך עשויות לקחת יחד עם כל השפעות שליליות שנצפו שנראו לאחר מתן התרופה. מערכת יחסים קרובה עם הווטרינר היא אחת הדרכים הטובות ביותר להפיק תועלת מכל טיפול כלשהי תוך ניהול ההשפעות הרעות המזיקות. הרוקח שלך ב- 1800Petmeds זמין גם לענות על כל אחת מהשאלות הקשורות לתרופות שלך. בעת טיפול בתרופות כמו cisapride, כל כך חיוני לא להשאיר אף אחת מהשאלות שלא נענתה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Post