הכלב שלי העריך חיובי למחלת ליים

הוסף את שיתוף הכפתורים ל- FacebookFacebookfacebookshare לטוויטרטוויטרטסוור ל- PinterestPinterestPinterestShare ל- Moreaddthismore137

מאי הוא חודש המודעות הלאומי למחלות ליים.

מחלת ליים היא מחלה זיהומית המועברת על ידי עקיצת קרציות, רבים בדרך כלל קרציות האיילים. במיוחד במהלך החודשים החמים ניתן לנשוך בעלי חיים רבים על ידי קרציות הנושאות מחלה זו. מחלת ליים היא בדרך כלל רבים שנראו בצפון-מזרח ובאמצע האמצע של ארצות הברית, אך תועדה גם במדינות רבות אחרות. מחלת ליים היא בדרך כלל רבים שנראו אצל כלבים, מכיוון שנראה כי חתולים עמידים הרבה יותר לאורגניזם. בעלי חיים רבים שנחשפים באופן טבעי למחלת ליים לעולם אינם מפתחים תסמינים או חולים. מסיבה זו אם חיית מחמד “בודקת חיובית” למחלת ליים, היא לא בהכרח מרמזת על כך שחיית מחמד חולה או נגועה, או זקוקה לטיפול.

לדוגמה, חיות מחמד רבות יתגברו על המחלה בכוחות עצמן אך יכולות להישאר חיוביות בבדיקת דם במשך חודשים או שנים. וטרינרים רבים סובלים מבדיקת דם קלה שיכולה לומר לך תוך דקות אם חיית המחמד שלך נחשפה למחלת ליים. ניתן לבצע בדיקות מעבדה אחרות כמו כתם מערבי או בדיקת דם C6; עם זאת, מניסיוני הם כמעט ולא נחוצים בפרקטיקה רפואית.

במקרה בו מחלת ליים חיית מחמד חיובית היא סימפטומטית אז יש להקים טיפול אנטיביוטי. סימנים ותסמינים של מחלת ליים אצל כלבים יכולים לכלול:

תַרְדֵמָה

בלוטות נפוחות

חום

צליעה (שיכולה להיות צוללות משתנה ברגליים שונות)

ומדי פעם סיבוכים של כליות ולב/עצבים

במצבים מסוימים הכוללים לברדורים ורטיבני זהב, נראה כי גזעי כלבים כמו אלה הם בעלי נטייה גנטית גבוהה יותר לצורת הכליה של מחלת ליים בהשוואה לגזעים אחרים. הטיפול מורכב בדרך כלל משלושה עד 6 שבועות של טיפול אנטיביוטי, רבים בדרך כלל דוקסיציקלין, שיכולים גם לטפל במחלות נסתרות אחרות הנסתרות. ישנם חיסונים זמינים למחלות ליים; עם זאת, לדעתי וניסיון החיסונים עשויים שלא להיות יעילים ואני מודאג מבעיות אוטואימוניות ארוכות טווח. מסיבה זו המניעה הטובה ביותר נגד מחלת ליים היא שימוש בפרעושים ובקרת קרציות לאורך כל השנה.

מחלת ליים

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Post

כיצד לטפל בבטחה בתולעי סרט בחתול החתול שלךכיצד לטפל בבטחה בתולעי סרט בחתול החתול שלך

הוסף את השיתוף של שיתוף כפתורים ל- facebookfacebookfacebookshare ל- twittertwittertwittershare ל- pinterestpinterestpinterestshare to moreaddthismore3 אחד מטפילי המעיים האופייניים ביותר שנראים בחתולים ביתיים הוא תולעי סרט. ישנם מספר סוגים של תולעי